neděle 22. března 2020

Výtvarná aktivita: Miniúkol z výtvarky v době karantény č.2


Foto:  V. M., 8. ročník

Úkol pro všechny, žáky od 6. do 9. třídy, kteří nemají v elektronické žákovské knížce dvě známky.

Vzhledem k tomu, že jste pravděpodobně všichni vlastníky nějakého telefonu s fotoaparátem, pojďme ho využít.

1. Vyfotografujte místo, které máte rádi nebo které vás ve vašem okolí zaujalo. Dejte si záležet na kompozici, to znamená, co vše a kam do snímku zachytíte. Vím, že je omezen pohyb venku, takže klidně můžete zachytit pohled z okna (doporučuji), zahradu, pokojík....Můžete si i vybrat ze svého archivu fotografií, které jste už pořídili někdy dříve.

2. V libovolném editoru proveďte oříznutí snímku na formát čtverce. (Může být označeno jako 1:1.)

3. Můžete, ale nemusíte, použít i další úpravy, filtry atp. třeba na instagramu nebo jinde.

Pozor: Nefotografujte lidi ani sebe, popř. citlivé věci, které by se neměly zveřejňovat (drahé vybavení domácnosti atp.).

Rozšířená možnost pro nadšence: Nakreslete podle vyfotografovaného vzoru obrázek (kresba tužkou nebo dokumentním popisovačem).

4. Pošlete mi na e-mail s předmětem ve formátu VV_třída_datum zadání (DD.M). A nezapomeňte se do e-mailu podepsat!

POZOR: Pro ty žáky, kteří mají v el. žákovské knížce alespoň dvě známky, je úkol zcela dobrovolný! Vysvětlení: Vzhledem k tomu, že situace je náročná jak pro žáky, tak rodiče, považuji úkoly z výtvarné výchovy spíše za dobrovolnou možnost jak získat pozitivní vnější motivaci (jedničku, která vždy potěší). Ovšem na druhou stranu, v situaci, kdy nevíme, zda se ještě v letošním školním roce uvidíme, nechci stát v červnu před otázkou, z čeho asi tak mám "vykouzlit" známku na vysvědčení.

Co se žáci naučí/procvičí si?
  • Výběr vhodného motivu. (Neobvyklý pohled na každodenní skutečnost.)
  • Volba vhodné kompozice snímku (středová, zlatý řez).
  • Používání fotoaparátu v mobilním zařízení (a poznání jeho limitů).
  • Základní úprava fotografií (výřez, popř. filtry). 
  • Použití e-mailu, včetně  uvedení předmětu e-mailu s přesně stanovenou strukturou a přiložení přílohy.
Autory publikovaných fotografií jsou žáci 2. stupně ŽS, jejichž jména raději nezveřejňuji (i když bych ráda).



Prý to není gesto na učitele, ale na celou situaci :).

Žádné komentáře:

Okomentovat