Foto: V. M., 8. ročník |
Vzhledem k tomu, že jste pravděpodobně všichni vlastníky nějakého telefonu s fotoaparátem, pojďme ho využít.
1. Vyfotografujte místo, které máte rádi nebo které vás ve vašem okolí zaujalo. Dejte si záležet na kompozici, to znamená, co vše a kam do snímku zachytíte. Vím, že je omezen pohyb venku, takže klidně můžete zachytit pohled z okna (doporučuji), zahradu, pokojík....Můžete si i vybrat ze svého archivu fotografií, které jste už pořídili někdy dříve.
2. V libovolném editoru proveďte oříznutí snímku na formát čtverce. (Může být označeno jako 1:1.)
3. Můžete, ale nemusíte, použít i další úpravy, filtry atp. třeba na instagramu nebo jinde.
Pozor: Nefotografujte lidi ani sebe, popř. citlivé věci, které by se neměly zveřejňovat (drahé vybavení domácnosti atp.).
Rozšířená možnost pro nadšence: Nakreslete podle vyfotografovaného vzoru obrázek (kresba tužkou nebo dokumentním popisovačem).
4. Pošlete mi na e-mail s předmětem ve formátu VV_třída_datum zadání (DD.M). A nezapomeňte se do e-mailu podepsat!
POZOR: Pro ty žáky, kteří mají v el. žákovské knížce alespoň dvě známky, je úkol zcela dobrovolný! Vysvětlení: Vzhledem k tomu, že situace je náročná jak pro žáky, tak rodiče, považuji úkoly z výtvarné výchovy spíše za dobrovolnou možnost jak získat pozitivní vnější motivaci (jedničku, která vždy potěší). Ovšem na druhou stranu, v situaci, kdy nevíme, zda se ještě v letošním školním roce uvidíme, nechci stát v červnu před otázkou, z čeho asi tak mám "vykouzlit" známku na vysvědčení.
3. Můžete, ale nemusíte, použít i další úpravy, filtry atp. třeba na instagramu nebo jinde.
Pozor: Nefotografujte lidi ani sebe, popř. citlivé věci, které by se neměly zveřejňovat (drahé vybavení domácnosti atp.).
Rozšířená možnost pro nadšence: Nakreslete podle vyfotografovaného vzoru obrázek (kresba tužkou nebo dokumentním popisovačem).
4. Pošlete mi na e-mail s předmětem ve formátu VV_třída_datum zadání (DD.M). A nezapomeňte se do e-mailu podepsat!
POZOR: Pro ty žáky, kteří mají v el. žákovské knížce alespoň dvě známky, je úkol zcela dobrovolný! Vysvětlení: Vzhledem k tomu, že situace je náročná jak pro žáky, tak rodiče, považuji úkoly z výtvarné výchovy spíše za dobrovolnou možnost jak získat pozitivní vnější motivaci (jedničku, která vždy potěší). Ovšem na druhou stranu, v situaci, kdy nevíme, zda se ještě v letošním školním roce uvidíme, nechci stát v červnu před otázkou, z čeho asi tak mám "vykouzlit" známku na vysvědčení.
Co se žáci naučí/procvičí si?
- Výběr vhodného motivu. (Neobvyklý pohled na každodenní skutečnost.)
- Volba vhodné kompozice snímku (středová, zlatý řez).
- Používání fotoaparátu v mobilním zařízení (a poznání jeho limitů).
- Základní úprava fotografií (výřez, popř. filtry).
- Použití e-mailu, včetně uvedení předmětu e-mailu s přesně stanovenou strukturou a přiložení přílohy.
Prý to není gesto na učitele, ale na celou situaci :). |
Žádné komentáře:
Okomentovat