čtvrtek 17. října 2019

Výtvarná aktivita: Listy & listy & listy

Listy přírodní, listy papírové a listy psané. Jednoduchá aktivita literárně-výtvarně-landartová, do dvouhodinovky pohodlně vměstnatelná.






















Jak na to? 

Práce s 8. ročníkem, téma písmo v ploše ( to některým moc nešlo:), ale jinak fajn.

1. vyuč. hodina: 

Z bílých větších tvrdších papírů, máme kartony z tiskárny, ale čtvrtky taky stačí, si žáci vyznačí plochu ve tvaru listu - dle  schopností lípu, dub, javor apod. Dbáme, aby nekreslili "pidi" lístečky, ale jeden velký. Předkresba slabě tužkou, obrys pak fixem. Vystřižení.
Na PC jsem připravila výběr básniček o podzimu, které mohli žáci využít pro přepsání.  Někteří si z nabídky vybrali. (Opsali si z monitoru na odstřižek, pak na obrázek) Jiní googlili aktivně citáty na svých telefonech. Někdo doplnil i informace o autorovi na druhou stránku listu.
Cílem bylo vhodně umístit text do plochy, aby byl čitelný, bez chyb. Pracovali normálním fixem. (Někdo byl pomalý, někdo rychlý. Ti rychlejší se pustili do dalších prací ve výtvarně - úklid, rovnání pomůcek, rámování obrazů atd.)

2. vyuč. hodina:

15 minut - úklid učebny a přesun ven.
3 minuty - vysvětlení úkolu: Umístěte své listy do prostoru, tak aby vytvořily kompozici. K dispozici máte kolíčky. Poté můžete svá dílka vyfotografovat. Můžete se přeskupit, zavát k jiné skupince žáků a vytvořit novou kompozici, podobně jako listí.
15 minut - práce na úkolu
10 minut  - reflexe - zhodnocení, co bylo hezké, kdo měl dobrý nápad a závěrečná recitace básní (textů z listů)
2 minuty - přesun do školy

Učitelská poznámka

Jen tak na o kraj, kdybych dala v ČJ dvakrát přepsat osmákům jednu "blbou" básničku o podzimu, to by bylo keců. A ještě ji nedejbože recitovat! Ve výtvarce proti tomu nikdo nic nenamítal.
Děkuji za inspiraci https://www.facebook.com/marta.veselajirousova/media_set?set=a.2313251375469504&type=3

Žádné komentáře:

Okomentovat